ТИ ПРИЙШОВ У БІБЛІОТЕКУ
Тут дивом є те, що й ти зможеш відкрити чарівні таємниці планет і зірок, зможеш розгадати складні загадки природи, якщо будеш багато читати.
Тих книжок, що є у тебе вдома, напевно не вистачить. Де ж їх можна взяти стільки, цікавих і різноманітних? У дитячій бібліотеці.
І ось ти в бібліотеці. На книжкових полицях багато книжок і журналів. Хто допоможе тобі розібратися у цьому книжковому царстві? БІБЛІОТЕКАР.
Він прекрасно знає літературу, часто розмовляє, проводить
бесіди з дітьми про книжки, допомагає їм стати гарними,
досвідченими, вправними читачами. Він порадить тобі, що
читати, навчить вибирати книжки і знаходити їх на книжковій
полиці.
ЯК КОРИСТУВАТИСЯ АБОНЕМЕНТОМ
У дитячій бібліотеці, як правило, є два відділи: абонемент і читальний зал.
І слова «абонемент» багато значень. Якщо хочеш знати всі – заглянь у словник. У бібліотеці воно означає місце, де видають книжки додому.
На кілька днів книжка – твоя. Ти можеш розглядати малюнки, читати, перечитувати, виписувати щось у зошит.
У призначений бібліотекарем термін книжку треба повернути в бібліотеку – вона потрібна іншим дітям.
А якщо не встиг прочитати? Не біда, прийди в бібліотеку і попроси продовжити термін.
Якщо ти їдеш на канікули, не забудь повернути книжки в бібліотеку.
ДЛЯ ЧОГО ЧИТАЛЬНИЙ ЗАЛ
Книжки з читального залу додому не видаються, вони постійно повинні знаходитися у бібліотеці. Ти запитаєш – чому?
Тому, що є книжки, які можуть знадобитися читачами у будь-який день. І добре, що вони завжди під рукою.
У читальному залі можна не лише читати книжки, журнали, а й послухати виступи бібліотекарів, взяти участь у літературних іграх, змаганнях.
Іноді в гості до дітей приходять письменники й художники. Вони розповідають про своє життя, про улюблену професію, про те, як писали книжку або малювали до неї ілюстрації.
ЗОЛОТИЙ КЛЮЧИК
Жодна людина не може прочитати всіх книжок, які виходять з друку в нашій країні і тим більше – у світі. Значить треба вміти вибирати необхідне і цікаве. Це вміння прийде, якщо ти пізнаєш секрет «золотого ключика».
У кожній бібліотеці є такий ключик до книжок. Бібліотека відкриває читачеві свої багатства за допомогою каталогів, картотек і книжкових виставок.
Головне тут – каталог. Це слово в перекладі з давньогрецької мови означає «перелік».
Каталог складається з карток. На кожній – прізвище автора книжки, її заголовок, прізвище художника, місто, де вона видрукувана, рік видання. На деяких картках є і малюнок з книжки і коротке повідомлення про неї – анотація.
КНИГА – ВІКНО В СВІТ.
У книги люди, наче бджоли в соті, знесли духовний чародійний мед.
(Д. Павличко)
ЕКСКУРС В МИНУЛЕ.
У стародавньому Єгипті за втрату сувою з бібліотеки фараони відправляли на шибеницю. Прусський король Фрідріх Великий за крадіжку книжки давав понад 20 років в'язниці.
Любителів загинати кути в книгах, карали трішки м`яке. Так у 1752 році за цей гріх у Лондоні лише били канчуком і садовили у в'язницю на 7 років.
В Оксфордському університеті (теж в Англії) додому книжки видавали тільки царюючи монархам.
Коли король Карл 1 послав до бібліотеки свого слугу, той повернувся ні з чим. І король сам пішов за книжкою.
Якщо побачиш у школі чи десь «книгодера» розкажи йому про ці задокументовані історії.
ЗВЕРНЕННЯ КНИГИ ДО ЧИТАЧА
Коли б книга ожила і раптом заговорила, то
ось що вона сказала б вам:
§ Будь ласка, не
беріть мене брудними руками, мені буде соромно, якщо мене в такому вигляді
потім читатимуть інші;
§ Не розмальовуйте
мене ручкою чи олівцем – це так некрасиво!;
§ Не ставте на мене
лікті і не кладіть розкритою лицем вниз;
§ Якщо ви закінчили
читати, не робіть поміток нігтями, не загинайте ріжків на сторінках, а вкладіть
закладку!
ПОРАДИ ШКІЛЬНОГО БІБЛІОТЕКАРЯ ЧИТАЧАМ
БЕРЕЖИ КНИГУ!
v Носи книги в папці
або обгорнутими папером;
v Вдома відведи їм
визначене місце на книжковій полиці;
v Читай книги за
чистим столом і з чистими руками;
v Перегортай сторінки
книги за правий верхній куток;
v Щоб не загубити
місце в книзі, де ти закінчив читати, вклади закладку;
v Прочитані книги
поверни до бібліотеки. Їх чекають інші читачі;
v Не перегинай книгу
під час читання;
v Якщо книга порвалась – обов'язково підклей її.
НЕ МОЖНА:
Ø Перегинати книгу;
Ø Робити записи на
сторінках;
Ø Замість закладки
користуватись ручкою чи лінійкою.
Я – КНИГА! Я – товариш твій!
Школярику, завжди мене жалій,
Чистенькою тобі приємна я,
Без бруду – подруга твоя.
Завжди я твій найкращий друг!
Та тільки не для брудних рук.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО РОБОТІ З ПІДРУЧНИКОМ
НУДНИЙ ПІДРУЧНИК? ЩО РОБИТИ?
Нудний підручник – і непривітний, і неласкавий!
А може ми його не розуміємо
І спілкуватися з ним не вміємо?
Тож, любі друзі, не завадить Вам
Почитати, що психолог радить.
1.
Пам'ятайте, що підручник не лише навчальна книжка, але й безліч таємниць та
загадок, щоб дістатися до розгадок. Треба спочатку прочитати статті, а потім,
аби добре усвідомити зміст, ще й попрацювати над ними.
2.
Як краще розуміти? Пояснювати комусь існуючому, або
умовному (мамі, подрузі, сестрі, дзеркалу, іграшці). Можна пояснювати собі.
Уявляти себе вчителем, дорослим або диктором. Ким хочете. Розповідайте своїми
словами, щоразу звертаючись до книжки.
3.
Взагалі, уява допоможе у будь-якій справі, особливо у
навчанні. За кожним реченням, словом, числом, літерою стоїть образ, малюнок.
Треба лише уявити. Числа – це обов'язкова кількість предметів: книжок, іграшок, квітів. Слово чи речення можна
намалювати. Слово «радість» - обличчя з посмішкою. Речення «Сонечко встає і
шумить трава». Малюк відобразить землю з зеленою травою, польовими квітами,
яскраво – жовтим сонячним колом.
4.
Важко вчити правила. Допоможуть запитання. Ставте їх до
кожного речення, доповнюючи уявленнями.
5.
Все, що написано у підручниках – це кіно матеріали. Кожне
речення, параграф або стаття одразу же стануть живими.
6.
Про ілюстрації теж не забувайте. Переглянуті перед
читанням тексту, вони відкривають новий світ і допоможуть уявити прочитане.
7.
Сторінки підручника можуть стати театральною сценою, де
частини мови, рослини, тварини, химерні речовини, геометричні фігури, все грає
певну роль і може розповісти про себе, якщо ви цього бажаєте.
8.
А скільки казок, віршів, пісень, загадок можна створити
за матеріалами підручника! Те, що читаєте, дуже добре співати. Краще запам'ятати.
9.
Але перш ніж розуміти, запам'ятовувати, уявляти, читати текст,
зверніться до змісту підручника. Ви дізнаєтесь про те, з чим доведеться
працювати у навчальному році. Не читайте лише назви параграфів, розділів, а
переглядайте зміст цих частин, перші речення абзаців.
Любі хлопці й дівчата, хай
підручник дружно ставиться до вас, а ви –
до нього. Ця дружба буде міцною, якщо ваше серце, ваш розум
розкриється назустріч знанням. Для цього потрібні зусилля та енергія.
Немає коментарів:
Дописати коментар