Для вчителів




Колеги, вітаємо!

Сьогодні у нашому листі читайте про рекомендацію запровадити онлайн-навчання для 5-11 класів, відео кампанії «Через освіту – до нового життя», «Довідник безбар’єрності» та майбутнє STEM-освіти. 

Тож до новин!

 МОН РЕКОМЕНДУЄ ЗАПРОВАДИТИ

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ДЛЯ УЧНІВ 5-11 КЛАСІВ 

Міністерство освіти і науки надіслало засновникам і керівникам закладів освіти рекомендаційні листи щодо організації освітнього процесу.

У зв’язку з погіршенням епідеміологічної ситуації в конкретних регіонах, врахувавши консультації з Міністерством охорони здоров’я, МОН зокрема рекомендує організувати освітній процес у закладах загальної середньої освіти для учнів 5-11 класів із використанням технологій дистанційного навчання щонайменше протягом двох тижнів.

Незалежно від епідемічної ситуації, відвідування закладів освіти здобувачами дошкільної освіти, учнями спеціальних закладів освіти та 1-4 класів ЗЗСО дозволяється.

Докладніше – за посиланням

 

«ЧЕРЕЗ ОСВІТУ – ДО НОВОГО ЖИТТЯ»:
ВІДЕО ПРО ВИПУСКНИКІВ ШКІЛ З ТОТ, ЯКІ ОБРАЛИ НАВЧАННЯ В УКРАЇНІ

Триває інформаційна комунікаційна кампанія «Через освіту – до нового життя», спрямована на підтримку випускників ЗЗСО з тимчасово окупованих територій Донецької, Луганської областей і Криму. Молодь, якій вдалося вступити до університетів України, ділиться досвідом і розповідає про державну підтримку здобувачів освіти з ТОТ, квоти та спрощену систему подачі документів.

Вже можна подивитись історії:

  • Артема з Ялти, який вчиться на програміста у Київському політехнічному інституті ім. І. Сікорського та із задоволенням живе в столиці
  • Аніти з Первомайська, яка доклала чимало зусиль, щоб вступити до Харківського національного університету
  • Даші з Макіївки, яка вивчає журналістику в Київському національному університеті ім. Т. Шевченка
  • Максима з Єнакієвого, який вступив до Олімпійського коледжу та переїхав до Києва

Відео можна переглянути за посиланням

Дізнатися більше про умови вступу до українських закладів вищої освіти можна:

 

ПРЕЗЕНТОВАНО «ДОВІДНИК БЕЗБАР’ЄРНОСТІ»
ТА ОСВІТНІЙ СЕРІАЛ «БЕЗБАР'ЄРНА ГРАМОТНІСТЬ»

Під час інформаційного заходу «Година безбар’єрності», який об’єднав працівників сфери освіти навколо обговорення важливості формування безбар’єрної комунікації, презентовано збірник коректної лексики «Довідник безбар’єрності». Його розроблено для формування нової етики спілкування за ініціативи Олени Зеленської.

Також учасників ознайомили з освітнім серіалом «Безбар’єрна грамотність», у якому принципи безбар’єрності пояснюються на прикладі життєвих ситуацій. Важливо, що поняття «безбар’єрності» має багато трактувань і розуміється як свобода пересування, самовираження, доступність освіти та можливість працевлаштування. 

Докладніше – за посиланням. Довідник і серіал доступні за активними посиланнями вище. 

 

ПРІОРИТЕТ МОН – STEM-ОСВІТА

Стрімкий науково-технічний розвиток створює попит на професії, пов'язані з технологіями та природничими науками.

У 2020 році МОН опублікувало проєкт Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2021-2031 роки, в якому зазначило галузі, які стануть найбільш затребуваними у найближчому майбутньому. Це технології майбутнього, ІТ та дані, екологізація виробництва та життя, здоров'я людини. І першочергова задача освітян – підготувати відповідних спеціалістів. Тут на допомогу і приходить STEM-освіта.

STEM – це акронім, що включає в себе природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). У STEM-освіті в навчальних програмах посилюється природничо-науковий компонент, який виступає в тандемі з інноваційними технологіями.

Для МОН розвиток STEM-освіти є пріоритетним і здійснюється через усі види освіти. У 2020 році була прийнята Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти), яка буде реалізовуватися згідно з планом заходів до 2027 року.

Докладніше про бачення Міністерством розвитку STEM-освіти читайте у цьому матеріалі




 

Вітаємо, колеги!

Сьогодні у нашому традиційному листі дізнавайтесь про рекомендації для шкіл щодо роботи під час адаптивного карантину, затверджену типову освітню програму для 5-9 класів, старт сертифікації вчителів та інші важливі новини. Також на вас чекає добірка корисних можливостей для педагогів та учнів.

Розпочинаємо!

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН ШКОЛАМ ДЛЯ РОБОТИ
ПІД ЧАС АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ З 24 ЛЮТОГО

Оприлюднено рекомендації МОН щодо роботи шкіл під час адаптивного карантину. Нагадаємо, з 24 лютого на території України встановлюється "жовтий" рівень епідемічної небезпеки, відповідно до якого, зокрема, забороняється: 

  • відвідувати заклади освіти здобувачами освіти у разі, коли на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим COVID-19 перебуває більш як 50% здобувачів освіти та персоналу закладу;
  • проводити в закладах освіти масові заходи (вистави, свята, концерти) за участю здобувачів освіти з більш ніж однієї групи (класу) та за присутності глядачів (відвідувачів);
  • проводити масові (культурні, спортивні, наукові, освітні, професійні тематичні та інших) заходи за участю більше однієї особи на 4 кв. м. площі будівлі або території (якщо захід проводиться на відкритому повітрі) або наповненістю залів понад 50% місць у кожному окремому залі.

У разі встановлення на території регіону "червоного" рівня забороняється відвідувати заклади освіти незалежно від форми власності її здобувачами, крім здобувачів закладів дошкільної освіти, спеціальних закладів освіти та учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.

Докладніше про це – за посиланням, повний текст рекомендацій завантажуйте тут

 

ЗАТВЕРДЖЕНО ТИПОВУ ОСВІТНЮ ПРОГРАМУ ДЛЯ 5-9 КЛАСІВ

19 лютого затверджено типову освітню програму для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти. Програма створює умови для продовження реформи "Нова українська школа" у 5-9 класах із 2022 року.

З-поміж важливих положень:

  • при 5-денному навчальному тижні кількість годин становить: для учнів 5 класу – 28, 6 класу – 31, 7 класу – 32, 8 класу – 33, 9 класу – 33 години на тиждень;
  • гранично допустиме річне навчальне навантаження учнів становить: для 5-6 класів – 2 065 годин, 7-9 класів – 3 430 годин (разом – 5 495 годин);
  • реалізація  соціальної та здоров’язбережувальної освітньої галузі здійснюється через інтегрований курс "Здоров’я, безпека та добробут" (5-9 класи) і предмет "Підприємництво і фінансова грамотність" (8-9 класи);
  • передбачено можливість вивчення учнями 5-6 класів у межах соціальної та здоров’язбережувальної освітньої галузі одного з предметів: "Етика", "Культура добросусідства" або іншого курсу морального спрямування;
  • заклад освіти визначає перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів) для реалізації кожної освітньої галузі, що відображається в навчальному плані освітньої програми закладу освіти.

Докладніше про типову освітню програму читайте ось тут, із самою програмою ознайомлюйтесь ось тут

 

ЗА ДВА ДНІ СТАРТУЄ СЕРТИФІКАЦІЯ ВЧИТЕЛІВ 2021

Вже 27 лютого відбудеться перший етап сертифікації – незалежне тестування фахових знань та умінь вчителів початкової школи.

Іспит розпочнеться об 11:00. Допуск учасників сертифікації до пунктів тестування здійснюватиметься з 10:15 до 10:50. Для входу до пункту тестування учасник сертифікації має показати  паспорт або інший документ, що посвідчує особу, та лист-виклик.

Листи-виклики розміщено в “Кабінеті учасника сертифікації”. У них зазначено адреси пунктів проведення незалежного тестування. Радимо учасникам завчасно роздрукувати лист-виклик: цей документ є обов’язковим для допуску до пункту тестування.

Більше інформації про перший етап сертифікації та корисні матеріали для підготовки до нього – за посиланням

 

ЛИШИВСЯ ТИЖДЕНЬ ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ НА ЗНО 2021

До завершення реєстрації для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні 2021 року лишився тиждень – вона триває до 5 березня. Наразі для участі в ЗНО й державній підсумковій атестації зареєстровано близько 150 тис. осіб. 

За нагоди просимо нагадати учням про ці терміни, щоб вони встигли зареєструватись на ЗНО, якщо ще не зробили цього.

Про всі деталі цьогорічного ЗНО можна дізнатися на сайті Українського центру оцінювання якості освіти

 

ОСВІТНІЙ ВЕБСЕРІАЛ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ “ФІНАНСОВИЙ SKILLUP.
ШКОЛА ПЛАТІЖНОЇ ГРАМОТНОСТІ”

Для поглиблення знань підлітків щодо сфери фінансової грамотності, безготівкових рахунків та правил безпечних онлайн-платежів компанія Mastercard у співпраці з Асоціацією "ЄМА" та за підтримки МОН представила освітній вебсеріал "Фінансовий SkillUp. Школа платіжної грамотності". 

Вебсеріал складається із п’яти серій по 5-8 хвилин за такими темами: 

  • моя перша платіжна картка (частина 1 і 2), 
  • сучасні платіжні інструменти, 
  • оплати в інтернеті,
  • безпечний геймінг. 

Відео вже доступні у спеціальному розділі на сайті МОН. Докладніше про вебсеріал читайте ось тут

 

ВЕБІНАР ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ЗА УЧАСТІ НАУКОВЦІВ

Як зацікавити дітей наукою? SCIENCE TEENS PLATFORM запрошує вчителів на відкритий вебінар за участі українських вчених. 11 березня науковці розкажуть, як провести урок захопливо та інтерактивно і де шукати нову цікаву інформацію для школярів. 

Лекторами будуть:

  • астрофізикиня Олена Компанієць, яка двічі перемогла в конкурсах NASA, зокрема з командою українських школярів; 
  • нейрофізіолог Сергій Данилов, який створює технологію з покращення якості читання школярів;
  • кліматологиня Світлана Краковська, учасниця Міжурядової групи експертів з питань зміни клімату при ООН.

Кожен виступ – 20 хвилин у форматі уроку. Далі – сесія питань-відповідей. Учасники вебінару додатково отримають повний курс із 16 лекцій та воркшопів на теми природи, космосу, людини. 

Реєстрація на вебінар – за посиланням.

 

БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ
ТА ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ

Міністерство надзвичайно стурбоване трагічними подіями, що сталися з підлітками через небезпечні ігри в соціальних мережах. Створення безпечного освітнього середовища, зокрема в інтернеті, формування навичок цифрової грамотності та поведінки у дітей у всесвітній мережі є важливими завданнями.

Зокрема, на сайті МОН можна знайти розділ “Безпека дітей в Інтернеті” для підвищення рівня обізнаності батьків і вчителів.

Крім того, діють телефони "гарячих ліній", за якими діти можуть отримати психологічну підтримку в разі, якщо вони потрапили в ризиковані для здоров’я ситуації, зокрема випадки, пов’язані із соціальними мережами.

  • Національна дитяча гаряча лінія: 0-800-500-225 (безкоштовно зі стаціонарних), 116111 (безкоштовно з мобільних).
  • Безкоштовна цілодобова гаряча лінія для жертв домашнього насильства – 15-47. 
  • Безкоштовна Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства – 116-123. 

На платформі цифрової освіти ДІЯ також можна знайти освітній Серіал для батьків "Безпека дітей в інтернеті" про те, як уберегти дітей онлайн від шкідливих матеріалів, кібербулінгу, суїцидальних інтернет-спілок, сексуального насильства.

На сайті Міністерства цифрової трансформації оприлюднено онлайн-посібник "COVID-19. Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів". У ньому розміщена інформація про найбільш актуальні проблеми віртуального життя дітей, способи розв’язання проблем та захист дітей онлайн під час карантину.

Ми спільно маємо відслідковувати нові тенденції в цифровому середовищі, вчасно на них реагувати та підвищувати обізнаність батьків, вчителів та дітей щодо можливих ризиків.

 

ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ РОЗВИТКУ
STEM-ОСВІТИ ДО 2027 РОКУ

Оприлюднено план заходів щодо реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року. 

Зокрема, план заходів передбачає розробку:

  • навчальних матеріалів та методичних рекомендацій для вчителів з підготовки здобувачів освіти до участі у міжнародному освітньому дослідженні PISA;
  • циклу відеолекцій для вчителів фізики, математики і початкових класів зі STEM-освіти;
  • нового змісту STEM-освіти для здобувачів загальної середньої освіти.

Докладніше про це читайте ось тут, а сам план заходів завантажуйте за цим посиланням.

 

 

На сьогодні все! Дякуємо, що залишаєтесь із нами на зв’язку.

Нагадуємо, отримання цієї розсилки – добровільне. Якщо ви НЕ ХОЧЕТЕ її читати, будь ласка, дайте знати у цій формі.

Якщо ви знаєте освітян, яким можуть бути цікаві такі листи від нас, будь ласка, надішліть їм посилання на відповідну анкету:

Дати нам поради щодо вдосконалення цих листів ви можете за посиланням. Нам дуже важлива ваша думка :-) 

До наступного четверга! 

 

З любов'ю
команда Міністерства освіти і науки України










Шановні вчителі!

Раді повідомити, що 10 підручників для 8 класів, які видавництво «Ранок» подавало цього року на конкурсний відбір, пройшли у другий етап конкурсу і будуть представлені для вибору вчителями вже 22 лютого 2021 року.

Згідно з наказом Міністерства освіти та науки України від 24.09.2020 р. № 1174 , 26 листопада 2020 року розпочався конкурсний відбір підручників для здобувачів повної загальної середньої освіти й педагогічних працівників для 8 класу, зокрема з історії України, всесвітньої історії, географії, біології, інформатики, української мови та української літератури. У конкурсі взяли участь і підручники для поглибленого вивчення цих предметів.

За результатами оцінки експертів, на другий етап конкурсу були допущені лише ті проєкти підручників, які мають отримати гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» після їх доопрацьовування авторами та видавництвами. Наші підручники, що успішно пройшли експертизу й були високо оцінені експертами, чекають на своїх прихильників на другому — головному етапі конкурсу!

Пропонуємо всім зацікавленим учителям, які в наступному навчальному році викладатимуть вищеназвані предмети у 8 класах, ознайомитись з електронними версіями підручників від видавництва «Ранок». Упевнені, вони посядуть гідне місце на партах учнів у найближчі п’ять навчальних років.

 






 

Гущина Н.І  Нова українська школа: використання інформаційно-комунікаційних технологій у 3–4 класах закладів загальної середньої освіти. Навчально-методичний посібник/ Н.І.Гущина.-К,:Видавничий дім «Освіта»,2020.-112с.


Гільберг Т.Г. Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу  «Я досліджую світ» у 3–4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу. Навчально-методичний посібник /Т.Гільберг,С.Тарнавська.-К:Генеза,2020.-240 с.


Старагіна І.П. Нова українська школа: розвиток читацької компетентності в учнів початкової школи в системі інтегрованого навчання. Навчально-методичний посібник/Старагіна І.П., Терещенко В.М., Панченков А.О.-Х:Соняшник,2020.-176 с.


Фідкевич О.Л. Нова українська школа: теорія і практика формувального оцінювання у 3–4 класах закладів загальної середньої освіти: навчально-методичний посібник/О.Фідкевич,Н.Богданець-Білоскаленко.-К.:Генеза,2020.-96 с.


Учні початкових класів із особливими освітніми потребами: навчання та супровід: навчально-методичний посібник/Л.І.Прохоренко,О.О.Бабак,В.В.Засенко.-Х.:Ранок,2020.-160 с.


Костенко Т.М. Учні початкових класів із порушенням зору:навчання та розвиток:навчально-методичний посібник/Т.М.Костенко.-Х.:Ранок,2020.-128с.


Нова українська школа: організація взаємодії з батьками учнів початкової школи: навчально-методичний посібник/Т.М.Бабко,О.В.Банах,А.В.Вознюк,Г.А.Коломоєць.-К.:Освіта,2020.-208 с.


Чеботарьова О.В. Учні початкових класів із порушеннями інтелектуального розвитку: навчання та розвиток: навчально-методичний посібник/О.В.Чеботарьова,І.В.Гладченко.-Х.:Ранок,2020.-128с.


Миронова С.П .Нова українська школа: особливості організації освітнього процесу учнів початкової школи в інклюзивних класах: навчально-методичний посібник/С.П.Миронова.-Тернопіль:Астон,2020.-176 с.


Недозим І.В. Учні початкових класів із розладами аутистичного спектра: навчання та розвиток: навчально-методичний посібник/І.В.Недозим.-Х.:Ранок,2020.-96 с.


Цимбалару А.Д. Нова українська школа: освітній простір для початкової школи: навчально-методичний посібник/А.Д.Цимбалару.-К.:Освіта,2020.-160 с.


Пометун О.І.Нова українська школа:розвиток критичного мислення учнів початкової школи: навчально-методичний посібник/О.І.Пометун.-К.:Освіта,2020.-192 с.


Масол  Л.М. Навчально – методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Мистецтво» у 3-4 класах на засадах компетентнісного підходу»/Л.Масол.-К.:Генеза,2020.-160 с.


Карпюк К.Т. Нова українська школа: методика навчання англійської мови у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу/К.Т.Карпюк-Тернопіль:Астон,2020.-144с.


Карпюк К.Т. Нова українська школа: методика навчання англійської мови у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу/К.Т.Карпюк-Тернопіль:Астон,2020.-160с.


Котик Т.М. Нова українська школа: теорія і практика формування емоційного інтелекту в учнів початкової школи: навчально-методичний посібник для вчителів початкової школи/Т.М.Котик.-Тернопіль,Астон,2020.-192 с.


Скворцова С.О. Нова українська школа: методика навчання математики у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах інтегративного і компетентнісного підходу: навчально-методичний посібник/С.О.Скворцова,О.В.Онопрієнко.-Х.:Ранок,2020.-320 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар